söndag 22 februari 2009

Vardagsfrustration

Efter att ha varit hemma med febersjukt gnälligt barn i fyra dagar är man kanske lite extra stingslig, men idag har inte varit min dag.

Först skulle jag ladda över lite videofilm till datorn, och naturligtvis lyckas dottern avbryta nedladdningen när det kvarstod typ 1 min av 60... Grr...

Därefter har jag försökt sitta och surfa efter grejer till badrummet på vår HTPC (Mannens nya leksak...), men vårt trådlösa tangentbord fungerar sådär... Idag kunde man inte skriva siffror eller ".".... Försök surfa utan att skriva "." Det gick inte heller att skriva "@", så att maila var hopplöst.

Nu har jag gjort en kopp Markatta-fairtrade-krav-te, och skall försöka varva ner lite innan jag ska gå och lägga mig. Teknik... Grr!

Till råga på allt är min man störtsur för att han inte lyckas med kabeldragningen i vårt lilla badrum. Rören verkar försvinna i tomma intet! Så här är allt på topp;)

2 kommentarer:

  1. Tjoho du har skaffat Bloglovin!!!
    Det kan verkligen vara frustrerande att gå hemma i flera dagar... Och strular då tekniken så... Håll ut!!
    Härliga planer ni har för terassutbygget! Jag förstår att i valde det huset! Läget är ju A och O...
    Hoppas febern släpper nu!
    Energikram till dig!

    SvaraRadera