tisdag 3 februari 2009

Mödrar, svärmödrar och gardiner

Ett tag har jag velat köpa nya gardiner till köket. Men jag har inte hittat något bra (jag är lite kinkig).

Så för ett tag sedan kom min mor hem till mig, deklamerade att mina gamla gardiner minsann skulle passa bättre i hennes nyrenoverade kök än i mitt (nog korrekt i och för sig...) och plockade ner dem och tog med dem hem till sig (varefter hon för säkerhets skull klippte av dem för de var för långa...)

Så helt plötsligt hade jag inga gardiner. Men jag kom på att jag hade ett par som jag köpte förra sommaren, men som jag inte direkt älskade, men i ett sånt här gardinlöst läge fick de bara fungera. Då visade det sig att dessa hade KRYMPT I TVÄTTEN med nästan 15 cm.... Ingen hit med andra ord (kan nog donera även dessa till min mor. Borde passa...)

I helgen kom min svärmor hem. Efter en liten bekymrad titt på mina gardinlösa köksfönster påpekade hon försiktigt att hon hade en del gardinprover liggande i bilen. Hon gick och hämtade dem, och bland dem fanns ett tyg som jag verkligen gillade. Vi krafsade ner lite mått, och hon ska se till att de blir uppsydda av butiken. Och vips så har jag ett par nya gardiner på G, utan att behöva anstränga mig det minsta. Mer sånt;)

1 kommentar:

  1. En sån svärmor är ju guld värd! Ska bli kul att se! Jag håller just nu på att sy ett par köksgardiner som inte alls är min stil men som ändå passar köket på något vis... de får tjänstgöra ett tag tänker jag...
    Vilket häftigt sovrum ni har, förstår att ni sover gott där!
    Jag måste ju säga att postsorteringsfacket är jättefint och så kul att där finns en historia bakom det! Skulle behålla det alla gånger...
    Kartan är riktigt häftig! Förstår att den var knivig att sätta upp...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera