torsdag 19 februari 2009

Mer utbyggnadsplaner

Ang Plan B.

Idag ska vi träffa arkitekten igen för att gå igenom de ändringar till ritningarna som vi ska göra. Det vi förlorar är en liten kontorsplats (som vi ändå kan ha i en annan del av huset) och fyra garderober och det vi tjänar är ca 700 000. Låter på något sätt som ett bra deal.

Tyvärr är jag hemma med sjukt barn idag, och eftersom vår arkitekt är av det äldre slaget vill jag inte att han kommer hem till oss idag, så min man får nog åka iväg själv och ta diskussionen. Lite tråkigt, men sånt är livet i Babyville...

Om vi nu bara kunde bestämma vad vi ska göra med fasaden! Vi har diskuterat fasaden i snart ett år, och ännu inte kommit på något bra, så det blir nog samma fasad på tillbyggnaden som på det befintliga huset. Men det känns lite tråkigt på nåt sätt... Hade varit kul att kunna komplettera vår stående "standardfasad" med något roligare.

2 kommentarer:

  1. Jag vet hur det är med att välja, fördelar och nackdelar i byggprocessen.
    Man vet någotsånär vad man vill ha, men det kan ju inte kosta hur mycket som helst, man vill ju leva också!
    Kram Helene och krya på er!

    SvaraRadera
  2. kan bara säga att jag vet hur det känns. Vi är ju inne på varv två hos arkitekten.
    Vilken stil kommer huset ha? Min mans ide om cederträ är inte så dumt på rätt hus...
    Trevlig helg
    /Vimsingen

    SvaraRadera