söndag 1 februari 2009

Mitt favoritställe

Inspirerad av Tina på Peppar och Vanilj så tänkte jag visa några bilder på mitt favoritställe i huset, sovrummet. Det ser inte ut som något annat i vårt hus, så jag vet inte riktigt hur vi tänkte när vi kom på att detta rum skulle ha teak-golv och vara mörkt och intimt, men vi inspirerades av vår resa till Bali för några år sedan, och på den vägen är det.

Alla som varit på Bali kan ju dock intyga att rummen där inte ser ut som vårt sovrum. De har i och för sig oftast mörka golv, men nästan alltid vita väggar (och mitt på den kritvita väggen sitter det nästan alltid en Gecko-ödla, och inbillar sig att den inte syns...). Och ofta färska orkideer på sängen (det händer aldrig hemma hos oss...)

Men tack vare att rummet inte är som alla andra, så är det ett skönt litet själsligt retreat (vi har även en Gecko-ödla i trä på ett ställe...) dit man verkligen kan dra sig tillbaka och relaxa, och minnas varmare breddgrader, även mitt i vintern.

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig känsla ni skapat i ert sovrum! Verkligen "osvensk" på ett underbart sätt!!! :)

    Kul att du "hakade på" och ville visa din favvoplats! Tack!

    K R A M // T i n a

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa din profil!
    Vår familj består av tre barn som nu är 18½, !7 och 12 år gamla, min man och jag.
    Vi bor nu i ett hus från 1922, där vi bott i 20 år ganska exakt.
    Vi har renoverat färdigt, känns det.
    Därför bygger vi nytt. Vi börjar bli för gamla för att hålla på och fixa med huset, nu vill vi njuta 20 år framåt förhoppningsvis, sedan är vi pensionärer.
    Fin blogg, kommer tillbaka!
    Helene

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Igår var jag ute i Talludden å tittade å det var förberett för vår glasbetong. Det ser ut att bli super! Tack goa Jenny för inspiration. Du är nu en del av vårt hem..
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart färgstarkt rum!

    SvaraRadera