måndag 16 februari 2009

Terass-drömmar

Foto: housetohome.co.uk

De enda (vettiga) anledningarna till att vi köpte vårt rosa trähus från 87, istället för ett äkta funkishus från 30-talet (som var det vi ville ha) var:

1) Vi var trötta på att leta hus.
2) Läget var det rätta, och det är det enda man inte kan förändra.
3) Till det rosa trähuset hörde en gigantisk terass med underbar utsikt och kvällssol till SENT på kvällarna.

Anledning 3) var nog den viktigaste. Och nu, sju år senare så är vi på G att riva hela terassen... Varför då kan man undra?

För att få till en ännu mer gigantisk terass, förståss! Och för att kunna bygga in en del av terassen, så att det blir en del av huset som öppnar upp mot både kök och vardagsrum, med stoora skjut-/ eller vikpartier mot den nya terassen. Dessutom skall hela terassen höjas upp ca 1 m så att utsikten blir ännu bättre.

Så nu sitter jag och drägglar i trädgårdsmagasin och letar på internet för underbara terasser att inspireras av. Har ni några på lager?

5 kommentarer:

  1. Ja du det låter fantastiskt snyggt!! Dock inga ideér på vart man hittar bra info....Ska kolla för egen del oxå, återkommer om jag finner nåt bra. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart med en terass. Måste vara helt underbart på sommaren.
    hur långt har ni kommit i era byggplaner?
    /Vimsingen

    SvaraRadera
  3. Det ser nästan ut som vår kommande terass!
    Får jag låna bilden?
    Kram Helene

    SvaraRadera
  4. Vi kanske möttes på vägen i Jkpg då:)
    Nu bor vi i Eksjö. Bor du långt ifrån Gällstad?
    Angående terass så har jag en bild från Austelien i min blogg. Tror inlägget är i december eller nåt sånt.
    Min kompis Anna har en grym terass som jag skrev om då..
    Kika på den.

    SvaraRadera
  5. Ja, vi ska ha pool!
    Vi har en ovanmarkspool nu och har bestämt att när vi ändå gräver och slänger ut en massa pengar så får det bli en riktig pool.
    Sedan jag ritade i Rosenholmprogrammet har vi nog bestämt oss för en rund eller oval/njurformad pool.
    En fyrkantig blir så stor och en rund bryter av mer mot allt rakt vid huset.

    Vi sinmmar inte utan ska ha den för att slappa i.

    Kram Helene

    SvaraRadera