fredag 4 september 2009

Trapp-våndor

Vi har fundrat på trappa ett tag. Vi vill som sagt ha en svart trappa, med underliggande vangstycken (Jag testade att söka på "svart trappa" på Google häromdagen, och min egen blogg kom på första plats;) Kanske borde börja tjata om något annat;)).

Det företag vi främst varit i kontakt med är Olssons trappor, och jag är särskilt förtjust i deras trappa Loos.

Så kom då offerten häromdagen, och den var OK, med undantag av att det stod MÖRKBETSAD, inte svart! Jag kontaktade då företaget, som förklarade att svart pigment förstörde deras maskiner och att den offererade färgen var mörkbrun, väldigt mörk i och för sig men att man tydligt såg att den var brun, men att han skulle skicka ett färgprov. Naturligtvis gick jag igång på alla cylindrar, och började leta andra trappleverantörer så snabbt jag kunde.

En dag senare kom den betsade träbiten på posten (snabb service!) och vi har nu stirrat på den i flera dagar, under varenda lampa och lysrör vi kunnat hitta, men för oss ser den bara svart ut;) Jättesnygg är den faktiskt! Nu ser jag fram emot att få alla mått på plats, så att vi kan beställa! Det ska bli SÅÅÅ skönt att kunna gå ner i källaren utan att gå ut! Framför allt när det hellregnar, som idag.

4 kommentarer:

  1. Det är supersvårt med trappor! Kolla hur svårt det är att måla om den om ni inte skulle vara nöjda. Bets låter bra inga flagor....
    Trevlig helg,
    7VImsingen

    SvaraRadera
  2. Betsad blir jättesnyggt!

    Lycka till o ser fram emot bilder!
    Kram Helene

    SvaraRadera
  3. Det låter toppen..ser fram emot resultatbilder.Kram Milla.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att ni hittat en trappa ni vill ha.
    Kram Sandra

    SvaraRadera