torsdag 23 april 2009

Vild jakt på svart trappa

I jakt efter inspiration till vår utbyggnad letade jag efter bilder på nätet på svarta trappor (blir det snyggt?), och snubblade över följande drömhus på Residence.

Mannen som blockerar en stor del av den svarta trappan heter Piu Barone Lumaga som är en italiensk designguru som pga kärlek valt att bosätta sig i Sverige (annars är ju Italien rätt ok, menar jag...)

Fast i det här huset kanske han inte lider så mycket... Tänk att slappa på den terrassen efter jobbet och därefter krypa ner i badkaret under takfönstret. Snyggt och annorlunda med falusvart panel i badrummet, tyckte jag! Och en svart trappa kan uppenbarligen vara hur snygg som helst;)

6 kommentarer:

  1. WOW vad läckert!!!
    Hmm, precis flyttat in i nya huset och vill göra om på stört när jag ser det här!
    HAHA.

    SvaraRadera
  2. Svart och vitt är så snyggt!

    SvaraRadera
  3. Ursnyggt! Panelen i badrumet var hur häftig som helst.
    /Vimsingen

    SvaraRadera
  4. Wow!!

    Tråkigt att vi är i fas... ja dessa farväl är inte roliga och de föder många tankar... Bra dock att ni också fick ett vackert minne av gårdagen och att en liten nyfödd släkting fanns med!
    Många kramar!

    SvaraRadera
  5. Ang. skjutdörrar har vi kollat Hajom som ska vara en av de bästa. Det blir nog Elitfönster i hela huset eller SP som vi har i vårt nuvarande hus, de vi satt in nya.
    Helene

    SvaraRadera
  6. Har ett par kompisar som målade om sin furutrappa i svart. Jätte snyggt och inte så vanligt. Vilket gör att man hajar till och får en skön kontrast. Jag tycker det är skitsnyggt!! Jag hoppas att du mår bra och att du får en skön vecka nu när helgen tyvärr är över, igen!! Kram Anna

    SvaraRadera