onsdag 8 april 2009

Påsken är här...


De första vårblommorna är planterade på trappan. Lilltösen låter kanin vara ifred (nästan) hela tiden. Maten är inhandlad och vinet likaså. Vi tänkte fira påsken med lite traditionell påskmat, lite helstekt ankbröst med provencalska buljongkokta grönsaker med Gewurtztraminer, samt (troligen) säsongens sista raclette-afton.

Påskpysslet har varit i full gång ett tag, och min fyraåring har vid det här laget gjort rätt många sådana här kycklingar. De blev riktigt fina, tycker jag.

Min fyra-åring trivs för övrigt mycket bra i sin röda jacka, som han givetvis fick behålla;) Jag har kompletterat den med en orange mössa och (kronan på verket för en fyra-åring...) röda och silverfärgade "blink-skor". Inför sommarens fester så går lillskruttan i "tofs-terapi". Trots att hon är galen i pippi vill hon INTE har tofsar i håret (och jag som tycker hon är så söt då...). Men ibland glömmer hon bort sig och låter de sitta på ett tag... Visst är hon söt;)

Själv har jag firat vårens ankomst genom att investera i ett olivträd. Jag blir glad bara jag tittar på det och drömmer om sköna sommarkvällar. Nu skall jag bara lyckas hålla liv i det tills dess.

I vårt lilla badrum är vi ÄNTLIGEN över golvnivå. All rivning och allt strukturellt är klart så nu börjar vi bygga upp. Ett litet bakslag kom igår när det visade sig att vår leverantör av lux-skivor ej hade dessa på lager när vi skulle hämta dem trots att de två dagar tidigare hävdat att de hade det... Men det är smällar man få ta. Nu blir det istället mer tid för mat och dryck i påsk;)

Och sist men inte minst: Idag damp, helt oanmält, vårt BEVILJADE BYGGLOV ner i brevlådan. Bygglovshandläggaren tvärvände alltså efter mötet förra veckan. Så nu ska vi smälta detta under helgen, utforma ett offertunderlag, och sen är det FULL FART FRAMÅT!

Så från oss alla till er alla:

Glad Påsk

5 kommentarer:

  1. Vilka sötnosar och va fin han är i sin röda jacka... hihi...
    Söt var ju kycklingen också som jag först trodde var en citron.
    Så kul med bygglovet! Nu har ni att tänka på under påskhelgen...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gattis till bygglovet och gladpåsk. När börjar ni bygga?
    /Vimsingen

    SvaraRadera
  3. Fina barn du har!
    Grattis till bygglovet.
    Allt ordnar sig, inga bekymmer, Hakuna matata!
    Kram o glad påsk
    Helene

    SvaraRadera
  4. Glad Påsk !! Har hittat tillbaka från ett datalöst hem.....Så härligt att börja blogga igen !! Hadet gott! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Å grattis grattis till bygglovet! Vad skoj! Lite avis blir jag, vi har en bit kvar på våra planer innan det blir bygglovsansökan.

    SvaraRadera