onsdag 14 januari 2009

Har du kört fast i Chardonnay-träsket?



Ja, alltså jag gillar Chardonnay. Gott, odramatiskt, funkar till nästan allt.

Men IBLAND kan man ju vilja prova något annat.

Häromsisten så ramlade jag över det här vinet (ingen dyrgrip, 89 kr på systemet): Gustave Lorentz Gewurztraminer och blev fantastiskt överraskad. Vilken smakupplevelse. Inte till VAD som helst, men till en smakrik förrätt, till asiatisk mat, eller till en god ostbricka kommer jag definitivt att surpla detta i framtiden.

3 kommentarer:

  1. Ja, nu är det ju inte så att vi kommer att få in en jättetrappa direkt. men förhopningsvis en snygg funktionell.
    I nästa hus ( om det blir nåfot, ska jag börja med trappans placering och utformning.
    /Vimsingen

    SvaraRadera
  2. Jenny: Hittar du det perfekta kaklet så hojta till!
    /Vimsingen

    SvaraRadera
  3. Men så smart med vintips på bloggen!! Jag tillhör de som dricker och ser glad ut men aldrig kommer ihåg vad något vin heter... vad det nu kan bero på...hehe
    Tack för tipset om Nordik också, såg att det låg en butik i Partille så dit får jag bege mig någon lördag!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera