söndag 18 januari 2009

Måltidsångest...

Idag har jag besökt kemi-fabriken, dvs mataffären...

Jag älskar mat, men börjar bli ohyggligt trött på att HANDLA mat. Varför det då?? Jag är trött på att försöka hitta vettiga alternativ, utan konstiga E-tillsatser, ihoppressade köttrester, överdriven besprutning, glutamat, som INTE fraktats två varv runt jorden, vanvård av djur, utnyttjande av människor i tredje världen, härdade fetter, palmolja, direkt ohälsosam mat, halvfabrikat, helfabrikat (för dessa innehåller nästan alltid något av ovanstående...), jag listan kan göras lång...

Det känns som varje besök i mataffären resulterar i att jag står och läser millimeterstora innehållsförteckningar i jakt efter konstigheter (som man mer eller mindre alltid hittar),.

När man kan ifrågasätta nästan allt som säljs, vad ska man då (med gott samvete) ge sina barn att äta?

Nej, nu stänger jag klagomuren för idag;)

1 kommentar:

  1. Vad kul med en ny bekantskap! Nu ska jag titta runt hos dig en stund!

    Kram Malin

    SvaraRadera