torsdag 17 september 2009

My favourite things....

Alla har vi säkert fastnat framför Kevin McCloud någon gång, ni vet den där killen som leder "Grand Designs", det där programmet där britter bygger den ena fantastiska skapelsen efter den andra, medan Kevin står bekymrat i mitten och ojar sig över bristande erfarenhet, brustna tidplaner och överoptimistiska kalkyler. Jag tycker i alla fall att programmet är rätt skojigt.


Channel 4s hemsida finns en artikel om honom där han räknar upp sina 5 älsklingssaker i hemmet. Undrar precis vilka saker en design- och inredningsguru fyller sitt hem med?

The Air Chair by Jasper Morrison
Butterfly-stolen från Ercol

En egendesignad lampett

Toalettborste från Merdolio

En gammal traktor???

Hmm.... Jag säger som Brasse i "Fem myror"... Vad ska bort???

4 kommentarer:

  1. Hahaha...ja det kan man ju fråga sig. Programmet är intressant..men ibland ställer jag mig också frågan oj,oj,oj? Hur ska de ro i land sina drömprojekt..Men de lyckas på nå´t sätt.Kram Milla:)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar programet. Helt fantastiskt och beroendeframkallande!
    /Vimsingen

    SvaraRadera
  3. Det är ett bra program!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Klart toalettborsten ska bort!!!;-)

    Har bara sett programmet ett par ggr, gillade det.

    Vilka är dina 5 favoriter?

    Kram Helene

    SvaraRadera