torsdag 10 september 2009

Dagens framsteg.

Vår terass är nu helt borta. Känns väldigt tomt får jag säga... Lilltjejen tittade på röran idag och sa "Mamma, var är tassen stans?" (Tvåårsspråk för "var är terassen någonstans"). Jag berättade att vi skulle bygga en ny och då fick jag en bamsekram från en leende liten tjej som skrek "Tack, mamma". Lite oväntat entusiastisk reaktion kanske, men lite roligt;)

Annars har jag landat i att vi gissningsvis måste lägga laminatgolv i hela källarplan. Överlag så gillar jag inte material som efterliknar något de inte är, men ibland får man bara resignera. Och för att göra ett vettigt golv, som inte bygger så mycket på höjden, och som inte är svinkallt (som klinker utan golvvärme, exempelvis), och som är tillräckligt ventilerat, så har vi landat på laminat. Men det är motvilligt får jag säga.

Valet just nu står mellan två Pergo-golv, Expression Skiffer eller Ek Rustik.

Just nu lutar det mot Ek Rustik... Blir kanske bättre mot den svarta trappan (Och vi har ju ekparkett i princip på hela övervåningen...) Men vi får se. Ni som lagt in laminatgolv, är ni nöjda? Finns det något bättre fabrikat än Pergo?

3 kommentarer:

  1. Låter som om ni har satt er in i frågan om golv i källaren. Vad händer om man lägger parkett?
    /Vimingen

    SvaraRadera
  2. Vi valde pergo domestic..är mkt nöjda. Lättstädat gentemot vårat äkta trägolv/plank..blir aldrig lika rent om man inte man ligger i med tandborsten i skårorna hi hi..Milla:)

    SvaraRadera
  3. Vi har ett laminat golv på övervåning på vårat garage. Vi har isolerat hela garaget och har även värme på övervåning men det där golvet är svinkallt.

    SvaraRadera