söndag 6 september 2009

Träningsverk...

... får man efter sådana här helger. Vem behöver gym, egentligen? I stället kan man:

Högtryckstvätta lång trappa (i ösregn...)
Fälla stor tall
Ta reda på riset och veden efter stor tall
Börja höststäda trädgården
Bära ett tiotal garderober från ett ställe till ett annat
Fälla ytterligare två träd av bara farten
Konka bort riset efter dessa
Riva en vägg
Upptäcka en mögelskada i källaren
Upptäcka att mögelskadan var ganska odramatisk

Tack och lov slutade helgen med minisim... Det var skönt att sänka ner kroppen i 34-gradigt vatten.

Men nu är i alla fall vår källare helt tom! Och det var tur, för idag ringde byggaren och hade fått någon kille över, och frågade om det gick bra att komma och riva på tisdag. Två veckor FÖRE utsatt starttid? Ytterst märkligt. Får se hur det här slutar;)

För övrigt sitter jag och tittar på ytterbelysning. Idag har vi rätt många Virgolampor från Konstsmide, och de får sitta kvar, men vi skulle vilja ha något på fasaden, som lyser nedåt. Men vad passar? Min favorit är nog den nedersta... Tror jag...

Bilder: www.konstsmide.se

5 kommentarer:

  1. Jag gillar också den nedersta.
    Apropå träning kan jag bara hålla med, samma sak med att gå sysslolös, ingen risk när man har hus. Det finns alltid något att göra.

    Kram och kul att det rör på sig hos er!
    Helene

    SvaraRadera
  2. Lät som om du styrketränat så du klarar dig i veckan...kul att byggar´n kommer tidigare..hoppas trenden håller i sig.
    Ha det bra, Milla

    SvaraRadera
  3. Jag gillar dessa lampor jättemycket, men min man vill ha något modernare. Phu dessa beslut.
    Kul med byggarna, hellre två veckor tidigare än två veckor senare.

    SvaraRadera
  4. Jamen du det kommer bli kanon...Så spännande att få följa dig på denna resa....HA det så himla goottttt.Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Snacka om att du kommer att vara vältränad efter denna renovering! Hihi...
    Förstår att det både är kul och som en vånda att välja bland utbudet som finns.
    Kram

    SvaraRadera