tisdag 19 maj 2009

Vacuum...

Idag är den sista byggfirman här och tittar inför offereringen. I väntan på att offerterna börjar droppa in om någon/några veckor känns det som om vi inte kan göra så mycket, vilket känns lite frustrerande. Vänta är inte min paradgren, om man säger så.

Inte så att vi inte har annat att göra, typ fortsätta med vår långdragna renovering av det lilla badrummet (snacka om nedprioriterat projekt...), men man vill ändå komma vidare, hlst så långt så att vi kan ha byggråd innan sommaren, och dra igång direkt efter semestrarna....

Apropå semester så insåg vi idag att vi glömt att boka en sådan. Det blir nog Danmark (som vanligt). Annars har en släkting köpt ett hus vid franska medelhavskusten och har tjatat hela våren om att vi ska komma dit i sommar... Men huset är litet, och fördelat på tre plan och ligger mitt i en by dit man inte kan köra bil, så jag ser bara framför mig bärande av trötta barn, strandgrejer och sulky på knaggliga kullerstensgator i medelhavsvärme, och för mig låter det inte som semester med två små barn. Men om något år när lilltjejen är större- ABSOLUT!

Annars ska familjen asfalt (vi, alltså...) åka på fiskesemester(!) över helgen. Min syster och hennes man fyller år och ska bland annat fira detta genom att dra ut oss i ödemarken för att fiska ädelfisk, och Storkillen har övat kastspö-kastning på baksidan i flera veckor nu. Han är minst sagt taggad.

Vi får se om det nappar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar