fredag 1 maj 2009

Det bor en liten Madicken i mig...

Till 99% så gillar jag moderna former och nutida design, med visa drag till 50- och 60-tal... Men ibland trillar jag över objekt som får mig att bli sugen på något helt annat... Förädiskt! Ett sådant objekt är just nu till salu i min favoritstad (Alingsås). (Foton från Hemnet)



Vilken fantastisk orgie i nationalromantik... Den lilla Madicken från när man var lite vaknar till liv och man kan verkligen se det bekymmerslösa livet framför sig... Väluppfostrade, men ändå lite lagom busiga barn dricker saft och äter bullar på de vitmålade trädgårdsmöblerna, och när pappa kommer hem från jobbet tar alla en roddtur i ekan (jodå, huset ligger precis vid ån, med egen brygga och brygghus...) Naturligtvis... Annars vore det ju ingen Madickendröm.
Men jag ska nog bo kvar där jag bor, och glädja mig åt att jag inte behöver oroa mig för om mina barn leker "moses i vassen"... Men för hugade spekulanter så är kanske Alingsås vackraste trähus till salu just nu (och det vill INTE säga lite, med tanke på hur den stan ser ut...)
För övrig måste jag säga att jag älskar den här mäklarens sätt att ta bilder. De har nästan alltid med människor, vilket gör att bilderna ser mycket mer levande och hemtrevliga ut än de mäklarannonser man nu vant sig vid (ja ni vet, de där hyperstylade husen, som alla har samma möbler (lånade?) och vissa obligatoriska inslag, såsom en skål lime eller citron i köket, och en pappelinamatta i tvättstugan)


2 kommentarer:

  1. Du är "född till en liten Madick" om du inte själv minns det.
    Världens sötaste madick dessutom.
    Love you!!!

    SvaraRadera