torsdag 7 maj 2009

Teknologi...

I grund och botten är jag rätt teknikfientlig. Vilket är komiskt med tanke på att jag är utbildad ingenjör... Nåja, man kan inte träff rätt jämnt;)

Men ibland hittar jag små tekniska prylar som jag verkligen gillar. Som tex denna Internetradio, som står på hyllan i köket. Inte nog med att den har typ 1000 radiokanaler som jag inte ens visste fanns. Som tex Sveriges Radios knattekanal. Kanon, verkligen (tycker barnen i alla fall...).

Dessutom kan den trådlöst spela upp all musik som vi har lagrad på vår server (100 % lagligt, om nu någon undrar i dessa IPRED-dagar). Heter MusicPal och kommer från Freecom, och jag skulle gladeligen köpa en sån här till varje rum i huset! (Det kanske kommer...)

Dessutom smälter den in rätt bra på kökshyllan.

2 kommentarer:

  1. Det är inte ofta jag faller för teknikprylar heller, men den här lät ju toppen! Dyr tro?

    Ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har också en internetradio och I löööv! Min är från Hi-Fi klubben och kostade 1100 på specialpris, ligger annars runt 1500 tror jag.

    SvaraRadera