fredag 29 maj 2009

To reinvent the wheel

Hus och Hems hemsida tipsar de om en utställning "Uppvunnet" på Sickla köpcentrum. Det är för långt bort för att jag ska åka dit, annars hade jag åkt direkt! Utställningen är arrangerad av föreningen Medveten Konsumtion. Där finns en del produkter som jag verkligen gillar.
Denna är min absoluta favorit. Fiskbensparkett av återvunna bildäck! Så läckert, så snyggt!
Denna kanske var lite konstig i min smak, men är i alla fall soffbord gjorda av gamla tvättmaskinstrummor.

Även denna är en favorit. En hängmatta gjord av återvunna bilbälten.

På temat kanske inte så medveten konsumtion så ska jag åka på en shoppingtur idag. Själv. Utan barn. Utan man. Det ska bli jättehärligt att ha en dag för sig själv. Vi får se vad jag kommer hem med. Men nedanstående blus ska jag i alla fall prova, om den finns på "mitt" Åhlens.

1 kommentar:

  1. Vilka häftiga saker du hittat, spec. soffborden!

    Ha det så skönt på "din" dag.
    Jag hade en egen dag förra lördagen. Se mitt inlägg här:
    http://langborgsullevidal.blogspot.com/2009/05/min-dag-fran-myrorna-till.html

    Trevlig Pingst!
    Helene

    SvaraRadera