torsdag 15 oktober 2009

liten shoppingtur

Häromdagen hamnade jag på Bolagret. Ibland kan jag tycka att de är sådär, med mest massa kopior, men nu såg jag massor av grejer jag ville ha!

En sådan sak var vedkorgen i plåt, med läderremmar, och utstansat "WOOD". Riktigt snygg, och bra kvalitetskänsla. En annan favorit var stolen med utstansad rygg. Riktigt fin och riktigt skön... Får fundera på var jag kan få in den någonstans...

En annan favorit, som jag tyvärr inte hittade någon bild på, var en orange klädhängare, som gissningsvis hamnar i vår nya hall så småningom. I hallen ska vi ha svart klinker innanför dörren (det blev svart, skiffeliknande klinker i stället för riktig skiffer...), och resten eklaminat (vi tycker det är lite risky att lägga riktigt trägolv i en hall, tyvärr... är ingen laminatvän...). Väggarna ska vara vita, med en fondvägg, kanske något Joseph Frank-inspirerat.

Mitt på golvet vill jag ha en orange, lite större sittpall, och den letar jag efter just nu, men har ännu inte funnit någon som jag gillar. Några tips?

2 kommentarer:

  1. Kolla Ilva.se de kan ha en större orange sittpuff. Det låter som du hittade mycket inspiration på Bolagret. Ha de gott.Milla:D

    SvaraRadera
  2. Så sugen jag blev på att besöka Bolagret nu...
    Kul att det händer mycket så snabbt där hemma nu!
    Tack för din omtanke!
    Kram

    SvaraRadera