fredag 13 november 2009

Vinterproblem...

I veckan har byggarna byggt vår terass. Den blir SÅ SNYGG! Jag känner mig helnöjd. Dessvärre (för er) så har det varit mörkt var enda kväll jag kommit hem och mörkt varenda morgon jag åkt denna vecka, så några bilder har det ju inte blivit. Det kanske kommer i helgen;) Ska bli kul att se den i dagsljus.

Snart så skall vi beställa räcke. Det lutar åt ett räcke från en lokal leverantör som heter Timil. Vi ska nog ha ett svartlackat räcke med vertikala rundjärn och med tryckimpregnerad överliggare till vårt hus. Sen kanske vi drar på någon färjad olja på överliggaren, så att den mer går i ton med golvet, men vi får se. Egentligen vill jag ha ett liggande räcke, men eftersom vår terass befinner sig 3 meter över marken, och vi har småbarn, så känns det säkrare så här. Visst, man kan sätta en glasskiva innanför, men jag kan inte riktigt motivera den merkostnaden i mitt huvud... Är man från Småland, så är man...

1 kommentar: