torsdag 26 november 2009

Kort uppdatering av läget

Medan jag för närvarande tillbringar dag och natt med att jobba (suck...) så håller hantverkarna på för fullt hemma. Den senaste veckan har de:

Byggt klart terassen, och utetrappan. (så nöjd;))
Isolerat vind och golvbjälklag.
Dragit klart elen
Börjat sätta inneväggar
Mer eller mindre gjort färdigt fasaden (kanske mindre nöjd med detta... Återkommer)
Isolerat källaren
Justerat in Glidskjutpartiet
Nästan putsat klart och målat vår grund.

Grunden hade varit klar om inte de nedrans DHL hade totalkvaddat vår dörr på väg från fabriken, så den har skickats tillbaka till fabrik för "Renovering"... Får se när den dyker upp...


För övrigt:


Glad Thanksgiving!

Jag gillar alla helger som håller julpyntet borta från affärerna till i början på december... Dessutom så blir mitt liv lite lugnare en dag eller två, för alla mina amerikanska kollegor har åkt hem för helgen;) Fast de är tillbaka på söndag...

1 kommentar:

  1. Roligt att det går framåt...Gillar dina tapeter i ett gammalt inlägg. Men hur går det med övertalningen???

    Jag hoppas du får en skön första advent. Kramar Anna

    SvaraRadera