söndag 5 juli 2009

NU!

...ska våra nätverksproblem förhoppningsvis vara lösta! Inte kul när det krånglar, men vad ska man göra... Dock en eloge till mannen, som fixade det till slut.

Det är mycket jobb nu... Bara en vecka kvar till semestern, sen kan man börja slappna av lite och hinna med lite skojiga projekt;)

Dock har vi hunnit med lite markarbeten. Vi har anlagt en väg till baksidan på huset, och vi har beställt lite mer mursten, så att vi kan anlägga lite mer stödmur. Vi känner de flesta människor som kör lastbil i det här området vid det här laget. Han som kom med vägmaterialet sa det första han sa när han kom "vad fint det blev" (och syftade på förra årets släntprojekt vid carporten). Det första stödmurskillen sa när han kom var "har inte ni gett upp än?"...

Nej, nej, här ges det inte upp i första taget! På återseende.

2 kommentarer:

  1. Så blir det fina resultat också!
    Härligt att semestern är i antågande...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst känns det lite konstigt att barnen flyttar hemifrån, men det är ju det som är meningen. Jag blir faktiskt lite glad o stolt att ha fostrat dem så att de törs ta utmaningar. Känner mer glädje än sorg faktiskt! De flyttar inte heller så långt o inte heller för gott, så det är kanske därför jag är lugn.
    Ta vara på TIDEN med dina barn, åren går alldeles för fort. Jag är glad att jag tog mig tid att vara hemma mycket med mina barn när de var små. Började inte jobba heltid förrän alla börjat skolan t.ex.

    Dety är så kul att följa era framsteg med huset, hoppas vi kommer igång nu efter semestrarna.
    Kram Helene

    SvaraRadera