fredag 10 juli 2009

Hantverkare... Bahh!!!

För närvarande är det rätt tyst på denna blogg, vilket beror omväxlande på för mycket arbete, internet-trassel och möten med diverse hantverkare angående vår tillbyggnad. Men i kväll går jag på semester, och då ska jag ta igen min bloggabstinens med råge;)

Att upphandla entreprenörer är ett hästjobb! Jag är glad åt att mannen tagit hand om det. Entreprenörer överlag kommer ej på avtalad tid, de har inte tid att offerera, och de har ingen känsla för vem som är kund! De har de helt enkelt för bra!

En av de företag vi pratade med vägrade helt lyssna på önskemål. När vi talade om vilket fabrikat på fönster som vi önskade så sa han bara "Det blir Elit!" (vilket inte var det märke vi föreslog). När vi därefter började diskutera skjutpartier så sa han"Det blir Hajom, för de hör ihop med Elit". Att de sedan är tre gånger dyrare än de partier vi tänkt oss vägrade han lyssna på. Den entrepenören blir det INTE!

Men vi hade faktiskt ett möte med en fullkomligt sansad hantverkare igår. Det lutar åt att han får göra bygget. Han är lyhörd och intresserad, till och med så intresserad så att han kan tänka sig att leja bort ett annat bygge han redan åtagit sig för att göra detta istället. Jag hoppas så att det här löser sig. To be continued...

2 kommentarer:

  1. Kan bara säga att jag vet prcis vad hur det känns! Om de inte är trevligs och tillmötesgående INNAN de fått byggprojektet hur ska det bli när det kommit igång?
    VIlka fönster är ni inne på?
    /Vimsingen

    SvaraRadera
  2. Jag suckar!!!! Asså det är bara så att det måste vara tillit med...att veta att det ni vill ha det får ni!!Det är väl för guds skull ni som skall bo där !!!!Jag blir så trött....Hoppas att det blir ordning för er och att ni får någon att lita på!!! ASllt gott!!Kram Anna

    SvaraRadera