måndag 8 juni 2009

På besök...

Idag fick vi besök av den här lille krabaten. Jag har bott här i 7 år och aldrig sett en igelkott här. Jag tycker de är så väldigt söta. Min dotter tittade länge på den och hade nog både velat krama och pussa den om jag hade tillåtit henne.
Annars har jag och lilltjejen haft "tjejdag" och bland annat varit på handelsträdgården och köpt lite plantor. Det blev en del pelargoner. Färgen är vald av lilltjejen som ÄLSKAR rosa. Jag trodde rosa-åldern skulle dyka upp senare än vid 2 år, men inte...
Jag köpte även dessa Papyrusträd. De var nya för mig, har aldrig sett dem förut, så det var lite roligt. I dessa krukor har vi tidigare haft Bambu, men de överlevde inte senaste vintern. Är det någon därute men gröna fingrar som har några tips för hur man övervintrar bambu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar