onsdag 25 mars 2009

Gunga för sju-tton...

Hos många av oss designintresserade har det väl smygit sig in åtminstone en sjuanstol någonstans. Men den här varianten var ny för mig. Tillverkas av Fritz Hansen enligt Hoom. Lite halvgalen kombination mellan generationer, om du frågar mig, men väcker vissa habegär.

Desto mer sugen är jag dock på IKEAs gungstol för utebruk. Tänk er att sitta på en takbeklädd veranda och och gunga i stolen, med en filt omkring sig och en god kopp te, så där en vårkväll innan det blivit riktigt varmt. Jag tycker den här stolen ger riktigt härliga vibbar till den romantiserade bilden av den Amerikanska södern. Eller Cape Cod för all del. Pluspoäng till IKEA (som vanligt;))


1 kommentar:

  1. Jag gillar verkligen IKEA gungstolen. Ska ta en titt på den nästa gång jag är på ikea.
    /Vimsingen

    SvaraRadera