måndag 24 augusti 2009

Arbetet fortskrider

De senaste dagarna har nästan bara handlat om ombyggnaden. Vi har städat källare, kört saker till tippen, sorterat, packat, träffat byggare, träffat kvalitetsansvarig, träffat elektrikern, pratat med VVS-firman och träffat byggaren igen.


Jag tycker att det här är en ganska liten tillbyggnad, men oj vad mycket saker det är vi måste ta ställning till! Mycket blir mycket mer komplicerat när man ska bygga till istället för att bygga nytt, har vi insett.


Men mest hamnar man ju på diskutioner om yta och pengar. Just nu är min stora stötesten skorstenen. Är en murad skorsten (istället för en premodul) verkligen värd en resa till Asien för hela familjen i några veckor? (För att nu relatera till något...) Är det någon som vet svaret? Vad det skall bli innanför skorstenen har vi dock lyckats bestämma. Det blir en Handöl 32.


Jag skulle vilja ha svart plåt som gnistskydd under (för jag tycker det ser bra ut), men min man tror att det är för repkänsligt och vill ha glas istället. Har du någon koll?

4 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Som du vet har vi ju en sån här med svart plåt.
    Vi valde inte glas av den enkla anledningen att det kommer in smuts där under som man ser och sedan irriterar ihjäl sig på. Det kommer ju även in smuts under plåten men det syns ju inte.. Vi har inte fått några repor på vår plåt..

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej, vi valde en grafitgrå plåt...snyggt är cement tycker jag...kram Milla:)

    SvaraRadera
  4. Förstår att det är mycket att ta ställning till... har dock ingen erfarenhet så jag ger dig inga tips eller råd.
    Vilken ljuvlig kudde du hittat!
    Tror knappt det är sant... tyget från Ikea... EXAKT likadant mönster ritade jag för ett par veckor sedan... (ja, jag får tolka det som att jag ligger rätt i tiden hihi... men jag kan ju inte använda det nu, då åker jag väl dit för stöld!)
    Kram

    SvaraRadera