tisdag 12 januari 2010

En del av familjen...

Vi ska göra ett nytt försök med slutbesiktning på fredag. Hoppas att det blir av denna gång... Jag vet inte om jag tror att de kommer att bli klara, men vi får se. På sätt och vis så kommer det bli lite tomt att inte ha byggarna gåendes i huset. När vi skulle åka iväg på vårt julfirande så frågade min dotter varför inte byggarna skulle följa med;) De har liksom blivit en del av familjen.


Det skall bli kul att komma till inredningsfasen av det här projektet, även om vi inledningsvis mest kommer att köra med gamla möbler, till dess att jag har känt in mig.


Nedan är en nyhet, som jag gillar (även om jag inte tror att den hamnar hemma hos mig om man säger så). På Interior Design visar de ett slags spunnet material, som kan användas som "planteringslåda" för diverse växter och annat. Detta möjliggör alltså en äkta mossmatta... Inomhus. Kanske något för trollskogstema! (Eller i en hall någonstans... Får dock välja en slitstark mossa)

3 kommentarer:

  1. Tur att jag har mossa och skog omkring mig redan, annars hade jag nog frestats av en sådan "matta" :)

    SvaraRadera
  2. Så häftigt med mossa inne.
    Skulle vara perfekt i vårt nya hus, där jag vill ha mycket natur.

    Jag börjar faktiskt känna mig hemma i lägenheten, trodde aldrig det skulle gå så fort att komma in.
    Dock har vi en hel del kvar i huset, hoppas att det mesta är ute till helgen.

    Lycka till med besiktningen!

    SvaraRadera
  3. Det där var verkligen snyggt. Kram Milla

    SvaraRadera