fredag 18 december 2009

And now for something COMPLETELTY different...

Residence Magazine har utsett Anders Holmberg till Årets arkitekt 2009. En av hans bedrifter är huset nedan.

Jag gillar verkligen formspråket på detta hus. Jag gillar fasaderna, fönstrena och den allmäna känslan. Huset är rent och fräscht utan krångligheter.

Det fantastiska i samanhanget är dock att detta hus är ett typhus han skapat för Björklidenhus och som saluförs för smått otroliga 1,4 milj kr. Detta är i samma storleksordning som många mer standardbaserade typhus.

Bra jobbat (tycker jag, som är från Småland...)!

3 kommentarer:

  1. I like it too!

    Inga krusiduller för mig.

    Rent och snyggt, tack!

    Ha en skön helg!
    Kram Helene

    SvaraRadera
  2. Ett sånt hade jag helt klart kunnat tänka mig!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det fint. Anders Holmberg var faktiskt hemma hos oss och tittade och lämnade offert på arkitektjobbet för vår tillbyggnad. Det blev dock för dyrt, framför allt skulle själva bygget blivit för tok för dyrt. Men han är spännande som arkitekt.

    SvaraRadera